GRAHAM HALL
SECRET WORK / TRAVAIL SECRET
In the course of a conversation we once had about the struggle for creative recognition, Billy Mavreas said to me “... why toil in obscurity, when you can work in secret?”. His clever reversal has stuck in my mind ever since.
This exhibition is a selection of work completed since 2016. Over the last two years or so I have squirrelled myself away in a small studio in Little Italy, and it has felt like working in secret. The building in which I have my studio is not one of those classic hives of creative endeavour, and I have often found myself the only person there. It has been isolating but in a good way. It has allowed me to retreat from the noise of the broader world, to focus on free experimentation and larger scales, and to fail from time to time.
The work on show at Monastiraki is somewhat transitional, moving between my previously exhibited paintings and those which I am currently developing. They are concerned largely with formal elements and principles like colour, shape and harmony, leavened with disruptive moves and veiled passages. There is a mystery to them and sometimes they seem to float. Their titles reflect an abiding interest in history and poetics, and through them, the canvases evoke elusive meaning in the hard reality of now.
GRAHAM HALL
SECRET WORK / TRAVAIL SECRET
Lors d’une conversation que Billy Mavreas et moi avons eu à propos de la difficulté de se faire connaitre dans le milieu des arts visuels, Billy m’a dit : « pourquoi œuvrer dans l’obscurité quand on peut travailler en secret? » Son revirement judicieux m'est depuis resté en tête.
Cette exposition présente une sélection d’œuvres réalisées depuis 2016. Au cours des deux dernières années, je me suis enfermé dans un petit atelier de la Petite Italie, où j’ai fréquemment eu l’impression de travailler en secret. L’immeuble dans lequel est situé mon atelier n’est pas un de ces centres bourdonnant d’ activité créatrice, et je me suis souvent retrouvé à y travailler seul. Ça a eu un effet isolant, mais de façon positive. Cela m’a permis de me retirer du bruit du monde et de me concentrer sur l’expérimentation libre, les grands formats, et la possibilité d’échouer de temps à autre.
Le travail présenté à Monastiraki est le résultat d’une période de transition entre des œuvres anciennement exposées et celles que je développe actuellement. Ces tableaux explorent principalement des idées plastiquescomme la couleur, les formes et l’harmonie, égayéesd’actions perturbatrices et de passages voilés. Ils sont mystérieux et ils semblent parfois flotter. Leurs titres reflètent un intérêt constant pour l’histoire et la poésie, et à travers eux les tableaux évoquent un sens insaisissable dans la dure réalité d'aujourd'hui.
Expo runs 4 - 27 april, 2018
Vernissage 6 april , 18 - 21hr
No comments:
Post a Comment